0286 210 01 07 info@caro.org.tr

ÇARO Başkanı Cihan Müşterioğlu TROYA'dan Ukrayna ve Rus Medyasına Troya ve Covid-19 sonrası uygulanacak turizm önlemlerini değerlendirdi

Haberler

ÇARO Başkanı TROYA'dan Ukrayna ve Rus Medyasına Covid-19 sonrası turizmde uygulanacak önlemleri değerlendirdi

Uçuşların açılmasının ardından iptal edilen ya da ileri tarihe ertelenen turların Türkiye’ye yeniden gelmesi beklenirken, Rus ve Ukraynalı turizmciler temmuz ayı ve devamındaki süreç için hazırlanıyor.  Çanakkale Bölgesel Turist Rehberleri Odası Başkanı Cihan Müşterioğlu, Ukrayna’da özel bir televizyon kanalında, Covit 19 virüsü sonrasında yaşanacak normalleşme sürecinde Türkiye’deki turizm alanında alınacak önlemler noktasında açıklamalarda bulundu. 
Oda Başkanı Müşterioğlu, Sağlıklı Turizm Sertifikasyonu alacak otellerdeki ve ulaşım alanındaki Covit 19 tedbirlerini gazetemize de aktarırken, yeni normalleşme sürecinde tüketicilerin kaliteden ödün vermeyen butik otelleri ve aile işletmelerini tercih edeceğini düşündüğünü ifade ederken, kalabalık olmayan kentlerdeki turizm noktalarının bu anlamda avantajlı olduğunu dile getirerek, Çanakkale’nin yeni normalleşme sürecinde tercih edilecek kentler arasında olduğunu vurguladı. 

“HAZİRAN AYINDA  19 ÜLKEYE 23 NOKTADA HAFTALIK 75 FREKANS UÇUŞ GERÇEKLEŞTİRİLECEK”
Koronavirüs sebebiyle geçici süreliğine kapatılan havayolu ulaşımının normalleşme sürecisi kapsamında yeniden açılması bekleniyor. Türk Hava Yolları üç aylık periyotlar şeklinde düzenlediği uçuş takviminde ilk etapta haziran ayında yurt dışına 19 ülkeye 23 noktada haftalık 75 frekans uçuş gerçekleştirilecek. Bu noktalar ise; Kanada Toronto, Kazakistan Almatı, Afganistan Kabil, Japonya Tokyo, Çin Şanghay, Güney Kore Seul, Singapur, Danimarka Kopenhag, İsveç Stockholm, Norveç Oslo, Almanya'da Frankfurt, Berlin, Düsseldorf ve Münih, Avusturya Viyana, Hollanda Amsterdam, Belçika Brüksel, Beyaz Rusya Minsk, Gürcistan Tiflis, Lübnan Beyrut, Kuveyt ve İsrail Tel-Aviv olacak şekilde belirlendi. Türk Hava Yolları, temmuz ve ağustos aylarında ise uçuşlarını arttıracak.
RUS VE UKRAYNALI TURİZMCİLER HAREKETE GEÇİYOR
Uçuşların açılmasının ardından iptal edilen ya da ileri tarihe ertelenen turların Türkiye’ye yeniden gelmesi beklenirken, Rus ve Ukraynalı turizmciler temmuz ayı ve devamındaki süreç için hazırlanıyor. Çanakkale Bölgesel Turist Rehberleri Odası Başkanı Cihan Müşterioğlu, Ukrayna’da özel bir televizyon kanalında, Covit 19 virüsü sonrasında yaşanacak normalleşme sürecinde Türkiye’deki turizm alanında alınacak önlemler noktasında açıklamalarda bulundu. 
“GÜNEŞLİ ÜLKE TÜRKİYE BİZİ MAĞDUR ETMEDİ”
Ukraynalı turizmcilerin de görüş bildirdiği yayında, turizmciler Türkiye’yi ‘Güneşli ülke’ ifadesi ile tanımlayarak, “Covit 19 virüsü sürecinde yaşanan tur iptallerinde vatandaşlar geri ödeme almakta büyük sıkıntılar yaşadı. Türkiye, bizim ülkemizden gelen tur ücretlerini iade etti, talep edenlerin de tarihlerini ileriye aldı. Ukraynalı acenteler için Türkiye bu anlamda kolaylık sağladı. Mağdur edilmediğimiz için çok mutluyuz. Karantina sonrasında yeniden Türkiye ile turizm ilişkilerimize ve gezilerimize devam edeceğiz.  Ayrıca televizyon kanallarımız ve yayın organlarımızda Türkiye’nin tanıtımına ilişkin videolar yayınlamak üzere de iş birliği içerisindeyiz. Corona’nın bitmesinin ardından, durumun daha iyi olacağını ve insanların deniz kenarında nefes alabileceğini umuyoruz” ifadelerini kullandı. 
MÜŞTERİOĞLU UKRAYNA BASININA TURİZM ALANINDAKİ ÖNLEMLERİ AKTARDI
Karantina uygulamasının sona ermesi ve uçuşların açılmasının ardından Türkiye’nin yeni normalleşme sürecinde turizm alanında alınacak önlemler hakkında, Ukrayna televizyonundan bilgi veren Oda Başkanı Cihan Müşterioğlu, “Bölgemize büyük ilgi duyan Rus-Ukrayna pazarı ile uzun zamandır bir iş birliği içerisinde idik. Hem deniz turizmi hem de kültür turizmi açısından kendilerine en uygun rotayı çizerek, bölgemize acenta sahiplerini ve basın camiasını ağırlamıştık. Tüm dünyayı etkisi altına alan Covit 19 sürecinin başlamasının ardından, projelerimiz bir süreliğine askıya alınmıştı. Koronavirüs sebebiyle geçici süreliğine kapatılan havayolu ulaşımının normalleşme süreci kapsamında yeniden açılacak olması özellikle Rus-Ukrayna pazarını yeniden hareketlendirdi.   Ukraynalı acenta sahipleri, şu anda Türkiye’yi yeniden mercek altına aldı. Biz de Çanakkale Bölgesel Turist Rehberleri Odası adına, yeni normalleşme sürecinde turizm alanında alınacak tedbirleri aktardık” dedi. 
“BUTİK OTELLER VE KÜÇÜK İŞLETMELER TERCİH EDİLEBİLİR”
Turizm alanında alınacak covit 19 tedbirlerini sıralayan Başkan Müşterioğlu, yeni normalleşme sürecinde, sertifikasyonları olsa dahi büyük otellerden ziyade, daha küçük aile işletmeleri ve butik tesislerin, daha izole ve küçük tatil yerlerinin tercih edilebileceğini düşündüğünü de ifade ederek Çanakkale’nin bu anlamda avantajlı olduğunu ifade ederek tedbiri elden bırakmadan yeni sezona hazırlanılması gerektiğini dile getirdi. Başkan Müşterioğlu, “Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy Sağlıklı Turizm Sertifikasyonu’ programını açıkladı.  Bu sertifikaya sahip tesisler bir dizi önlem paketi ile misafirlerini kabul edecek.   Bakanlığımız, bu sertifikayı almış olan tesisler hakkında haziran ayı itibari ile web sitesi üzerinden ve iletişim kanalları üzerinden yurtdışındaki tur operatörlerine bilgi verecek. Bu tesisleri, yurtdışındaki tur operatörlerine Covid 19 Sağlıklı Otel Sertifikasyonu’nu alan oteller olarak belgeleyecek.  Ukrayna televizyon kanalında, Türkiye’de bu sertifikasyonu alacak olan tesisler ile ilgili şu önlemleri sıraladık. Otel bünyesinde, bulaşma önlemleri ve hijyen standartlarının adaptasyonu ve doğrulamalarını gerçekleştirmek üzere yetkilendirilmiş bir personel görevlendirilecek. Sosyal mesafe planı hazırlanacak. Tesisteki tüm ünitelerinin girişinde olası yığılmalar dikkate alınarak yerlerin işaretlenmesiyle sosyal mesafeyi belirten düzenlemeler yapılacak. Sosyal mesafe kuralları uygulama şartlarında aynı odada kalan (Aile vb.) kişiler grup olarak dikkate alınacak. İşletme bünyesinde Sağlık Bakanlığı onaylı alkol bazlı el antiseptiği veya dezenfektanı kullanılacak. İşletme bünyesinde görev alan çalışanlara işletmede öngörülen plana istinaden eğitimler gerçekleştirilecek. Çalışanlar MEB onaylı Hijyen Eğitimi Sertifika’sına sahip olmaları istenecek. Turizm konaklama işletmesinde kullanılan tüm tesisat ve donanımların (enerji, ısıtma, havalandırma, iklimlendirme ekipmanları, bulaşık, çamaşır makineleri, buzdolapları, asansörler vb.) koruyucu bakım ve onarımının periyodik olarak yetkili servise veya konusunda eğitim almış uzman kişilere yaptırılması zorunlu olacak. Havalandırma filtreleri düzenli olarak değiştirilecek. Gerekli hallerde mekanların doğal havalandırması yapılacak. Çalışanların işe giriş ve çıkışlarında vücut ısısı ölçümleri termal sensörle yapılıp ve biometric yüz tanımları aynı anda kayıt altına alınıp takibi sağlanacak. Gelen ziyaretçilere yönelik termal kamera veya temassız termal sensörlü ateş ölçerlerle vücut sıcaklığı kontrolleri gerçekleştirilerek yüz görüntüleriyle kayıt altına alınacak. Ölçümlenen vücut sıcaklığı kayıtları doğrulamaya tabi tutulacak. Vücut sıcaklığı kayıtlarının doğrulanmasına istinaden kabul edilen sıcaklık aralığı haricinde bir tespit mevcut ise alınacak aksiyonlar tanımlanacak. Misafirlere, resepsiyonda Covid-19 ile hijyen konusunda alınan önlemler ve uygulamalar ile misafirlerin uyacakları kurallar hakkında yazılı bilgi verilecek. Acil durumlar ile hasta, semptomlu veya şüpheli vaka tespit edilmesi (Salgın Hastalıklar Kriz Yönetimi gerekliliklerini içerir şekilde) halinde uygulanacak protokol, ulaşılacak kişi ve kurumlar belirlenecek. Acil durumlar için ulaşılacak kişi ve kurumların bilgisi gerekli yer ve mecralarda paylaşılacak. Masalar arası en az 1,5 metre, sandalyeler arasında ise 60 cm mesafe bırakılacak. Yeme&içme alanlarında servis ekipmanları servis öncesi ve sonrası düzenli olarak temizlenecek.  Ortak kullanımda olan çay/kahve makinası, sebil, içecek makinası ve benzeri cihazlar kaldırılacak veya misafirlere bir görevli aracılığıyla bu cihazlardan içecek verilmesine dair düzenlemeler sağlanacak. Açık Büfe uygulamasının sürdürülmesi durumunda, büfede bulunan yiyeceklerin misafirler tarafından alınmaması ve yiyeceklerle temas kurmalarına yönelik bir cam siperlik bulunacak. Yemekler önlemler dahilinde bir görevli tarafından istenen yiyeceklerin misafire verilmesi sağlanacak. Taşıt içerisindeki tüm yolcuların maske kullanımı sağlanacak. Taşıtlarda alkol bazlı el antiseptiği/dezenfektanı, kolonya ve yolcular için yeterli sayıda maske bulundurulacak. Taşıtlara ait koltuk, kapı kolu, el tutacağı gibi sık temas edilen yüzeylerin temizliği her servis öncesinde gerçekleştirilecek.

 

Haberler

ÇANAKKALE BÖLGESEL TURİST REHBERLERİ ODASI